2012. augusztus 2., csütörtök

A kezdet kezdetén

Valamikor 1999-2000 táján . . . egy kisvárosban . . . amikor még a technika órán az általánosban a lányok kötöttek-varrtak, s a fiúk fúrtak-faragtak . . . a 'faház' kistermében . . . ott kezdődött minden . . .
Szerettem az órákat. Megtanultunk kötni, horgolni, hímezni, főzni. Az órán leírtak alapján házi feladatok. Befejezni.


Ekkor ismertem meg a keresztszemest. Az első terítőm alkalmával. Az első öltések . . . elrontottam  . . . újra . . . édesanyám segít . . . kész a házi . . . mehetek játszani.
Évek teltek el, mikor újra kezembe akadtak a régi tankönyvek, füzetek. Válogatás, szortírozás. Füzet elő, sima és fordított szem újratanulása. Sálak készítése. Keresztszem próbája. Nagymamámék fali Házi áldása a konyhában a kisasztal felett. Emlék. Mi az ott, jön a kérdés. Szüleim válaszolnak. Nekünk is kell. Ekkor kerestem meg az első mintát, és készítettem el az első munkám: a családomnak.
Innen már forgott a gép: egyetem, szabadidőben hímzés, házi áldások, terítők, próbálgatások, meska, faliképek, párnák, illatzsákok . . . Ennyi a történetem . . .



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése